• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80179
+
-

معادن آذربایجان غربی ظرفیت تولید 60 هزار تن منیزیم دارند

مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو ظرفیت استخراج منیزیم از معادن شمال آذربایجان غربی را ۶۰ هزار تن اعلام کرد. «‌آرش یوسف‌زاده» به ایسنا گفت: در حال حاضر، در منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو ۴ معدن منیزیت وجود دارد که دو محدوده آن موفق به کسب پروانه بهره‌برداری شده‌ است. وی ذخایر دو محدوده معدن منیزیت منطقه آزاد ماکو را بیش از ۳ میلیون تن یاد کرد و گفت: منیزیم استخراج‌شده در این معادن از عیار متوسط ۷۸ درصدی برخوردار هستند.

مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو مساحت زمین دو معدن دیم قشلاق ماکو را 18/ 3 کیلومتر مربع دانست و افزود: استخراج سالانه این محدوده در سال طبق پروانه صادرشده ۶۰ هزار تن است. یوسف‌زاده عنوان کرد: محدوده‌های دیگر این ماده معدنی استراتژیک به دلایل مشکلات محیط زیستی قابل ‌واگذاری برای بهره‌برداری نیست. عمده مصرف این ماده معدنی به دلیل سبک بودن و داشتن خواص مکانیکی و مقاومت حرارتی مناسب، در صنعت خودروسازی است و جایگزین فلزات متداول مورد استفاده مانند فولاد، چدن و آلومینیوم است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معدن بیان کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه سنگ‌های تزئینی و ساختمانی، ایجاد واحد تولیدی سنگ مصنوعی، ایجاد واحد تولید آهک هیدارته و پودر میکرونیزه کربنات کلسیم، ایجاد واحد سنگبری مدرن و پیشرفته، ایجاد واحد تولید کاغذ سنگی، ایجاد واحد تولیدی صنایع دستی با استفاده از سنگ مرمر و مرمریت‌های مرغوب منطقه از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید